Het begin van onze zoektocht

Afgelopen week waren we een paar dagen in de omgeving van Aix en Provence. Het was voor mij niet de eerste x dat ik ging vliegen, maar de laatste x was toch wel 9 jaar geleden (met inmiddels 3 kinderen is dit ook een dure aangelegenheid). Het was voor mij dan ook weer even wennen. Ik voelde me net een toerist, overal foto's van maken en ik vond het gewoon allemaal een beetje spannend. Dit in tegenstelling tot mijn ega die regelmatig op en neer vliegt voor zijn werk binnen Europa of over zee.
Maar goed dat maakt niet uit, hij kon er wel om lachen, om mijn enthousiaste reacties van oooh....aaah en kijk nou....
Tijdens het inchecken kreeg ik wel een beetje een zenuwachtig gevoel, ik werd er nl. tussen uitgepikt, want ik had "on-definieerbare" flesjes in mijn handbagage....En ik wilde nog roepen: "we gaan maar naar Frankrijk hoor!" Maar wezenlijk hield ik me mond. Een beetje zenuwachtig werd ik wel, toen ze mijn tas gingen uit spitten, maar volgens mijn ega was er niks aan de hand en was dit een normale procedure....
Nadat mijn tas was leeg gespit en ik alles weer zelf terug mocht stoppen kon ons avontuur beginnen....



Aangekomen op het vliegveld in Marseille...(ik was net een beetje gewend aan het vliegen, gingen we alweer landen, tis maar 1,5 uur vliegen)
kreeg ik het gevoel van: wauw in deze omgeving gaan we dan straks een paar jaar wonen!
Op naar ons hotel in Aix en Provence


We hadden een super luxe 5 sterren hotel en alles was voor ons geregeld.........

S'avonds hebben we in de binnenstad van Aix genoten van de Franse sfeer,


 de ontzettend lekkere Rosé


 
en de overheerlijke Franse keuken!



 De eerste dag ging veels te snel voorbij, wordt vervolgd.
Groet, Mirjam


1 opmerking:

  1. Ha lieve Mirjam,
    Wat leuk om zo je ervaringen mee te beleven! Ik zie al uit naar de verslagen van de volgende dagen... Sterkte met alles en we bellen!

    Liefs,Gerine

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je bij me langs kwam en bedankt dat je een reactie hebt achter gelaten :-)

Tot een volgende keer.

Groetjes, Mirjam