Vuurwerk in de zomer

Het is alweer bijna een week geleden dat ik wat geschreven heb, en iedere x denk ik, ik wil even wat posten!
Vooral omdat ik weet dat een heleboel lieve familie en vrienden en onbekenden ons volgen via dit blog. Buiten de gewone contacten via telefoon, sms'jes, mail, krt-en en fb, wat hebben we toch een communicatiemiddelen tegenwoordig ;) en dan vergeet ik nog het middel skype... Dit is ook echt heel leuk, gewoon via videobeeld laten zien hoe we wonen. Weer heel anders dan foto's, dit is echt heel echt. Maar goed ik wijd helemaal uit.
Ik zou even iets posten.

Vorig weekend zijn we naar het vuurwerk wezen kijken bij ons in het dorp.
Zoals velen van jullie weten is 14 juli een feestdag in Frankrijk. Op Quartorze Juillet viert Frankrijk de bestorming van de Bastille in 1789 waarmee de Franse Revolutie officieel begon. Later werd met deze dag de eenheid van het land benadrukt. Tegenwoordig is het nog altijd DE Franse Nationale feestdag.
In de grote steden zijn dan festiviteiten en verschillende dorpjes vieren het op hun eigen tijd/manier.
Bij ons in het dorp gebeurd dit standaard de avond van te voren om 22:00 uur met vuurwerk (het is hier dan al donker)
Dus de kinderen mochten opblijven en dat was natuurlijk reuze leuk.
Even voor 22.00 uur gingen we met zaklantaarns, lopend naar de molen klik klik
Aangezien we aan een landweggetje wonen, was dit erg leuk, spannend en een hele onderneming voor de kinderen.
Bij de molen stonden we op een hoog punt waar we prachtig het vuurwerk konden zien.



 Het is altijd een kunst zoiets fotograferen, maar ik vind het nog aardig gelukt ;)




Daarna is er een gezellig feest op het dorpsplein, waar wij overigens niet heen gegaan zijn ,want het was inmiddels al 22.45 uur. We gingen weer over het donkere zandpad met zaklantaarns terug.....

Hieronder heb ik nog een paar foto's van ons dorp van boven af dan bij daglicht...





Iedereen al vast een fijn weekend en tot mijn volgende post....
Ik zal niet zolang meer op me laten wachten ;)


Groet, Mirjam

2 opmerkingen:

  1. Bij jullie was het dus heel leuk. Nou bij ons (St. Valery sur Somme) was heel weinig te beleven! Hadden we niet verwacht. De omgeving is overigens fantastisch daar!!!

    Hartelijke groet!
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kinderen vonden het zeker wel spannend door het donker?
    Je vuurwerk foto's zijn goed gelukt!

    groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je bij me langs kwam en bedankt dat je een reactie hebt achter gelaten :-)

Tot een volgende keer.

Groetjes, Mirjam