Het leven in Frankrijk # 3 Zo kan het ook.......


Terwijl ik dit berichtje schrijf, ligt mijn dochter ziek op de bank,
 is de jongste net weer naar school (na een paar dagen ziek geweest te zijn)
en ben ik zelf ook net weer op de been.

Buiten regent het pijpenstelen, begint het te onweren en is het koud...
het is niet te hopen dat de onweer doorzet, want dan is de kans dat de stroom uitvalt ook heel groot!!
En dat is nu het laatste waar ik zin in hem!!

Op zulke momenten mis ik gewoon even m'n moeder, die even wat fruit komt brengen of
de kinderen van school kan halen of even de was weg strijkt.....
maar zij zit momenteel 1200 km verder op....(maar ze komen lekker over 2 wkn)
En het is zoals het is!!

Maar gelukkig heb ik hier ook al een heleboel opgebouwd...
Van het weekend kwam een vriendin Risotto brengen, zodat de andere gezinsleden zo aan tafel konden....en wat rook dat lekker en wat moest ik een moeite doen om niet even te proeven...
(er was gelukkig nog iets over en dat zit inmiddels in de vriezer, voor als mijn mag tot rust is gekomen;-))

En ik werd verwend met post ....



Een vriendin stuurde speculaaskruiden op (die kun je hier nl niet krijgen)
en die zelfde middag heb ik met mijn jongste koekjes gebakken (hij was alweer aan de betere hand en ik was nog niet ziek)






Ook kreeg ik post van Carolien, zoals jullie in mijn vorige post konden lezen had zij een leuke dag van de post georganiseerd.
Zo nu en dan snailmailen we met elkaar en het was extra leuk dat in déze week van ziek zijn haar snailmail binnen kwam, met zowaar een TNT brievenbus!!
" Het lijkt wel een cadeautje mam", zei mijn zoontje.

Hopelijk zijn na een paar dagen de bacteriën verdwenen, want een andere vriendin (zij brengt vanmiddag ook wat boodschappen) nodigde me uit om eind van de week lekker samen te gaan lunchen....
en daar heb ik nu echt zin in!!

Ik ben al vanaf donderdag aan huis gekluisterd en dit gaat zeker nog tot woensdag duren.
Even op de fiets naar de supermarkt of naar school is er hier niet bij,
want je moet alles met de auto doen.
(Fietsen is te gevaarlijk en het is hier te heuvel(berg)-achtig)
Daarnaast ben ik dan zo een uur van huis en met een ziek kind thuis, vind ik dit geen prettig idee....

Dus we scrollen de dagen even door en ik zie jullie vrijdag weer....;-)

Lieve groet,

Mirjam

PS Ik wilde er geen klaag bericht van maken, maar soms lijkt het op mijn blog dat het hier allemaal geweldig is en zo, en dat is ook zo, maar je hebt natuurlijk ook van deze momenten
en dat wilde ik even met jullie delen.

14 opmerkingen:

  1. Sterkte en dat het gauw over mag zijn.
    En de rust weer weder keert.
    En ik vind het geen klaag bericht.


    gr. anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Mirjam,
    Natuurlijk is dit geen klagen. Maar op sommige momenten heb je meer behoefte aan een bekend lief iemand, helemaal als je allemaal ziek bent.
    Fijn dat je inmiddels ook in eigen kring al weer vrienden hebt gekregen die er ook voor je willen zijn.
    En de brievenbusactie was wel een succes he?
    Verwen dochterlief maar lekker en heel veel beterschap allemaal.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Mirjam, ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit en juist nu je moeder mist! Hopelijk is je dochter ook weer gauw op de been.
    Fijn dat mijn post op het juiste moment kwam!! Goed om te horen!
    Enne... het is toch geen hel daar in Frankrijk he? Ik neem aan dat het een tikfoutje was in de kop van je blogbericht, haha :)
    Liefs!!! Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. we zullen maar zeggen dat ik gewoon nog een beetje moe ben, thanks, had ik helemaal niet gezien.
      Het is hier over het algemeen heerlijk ;-)

      Verwijderen
  4. Even je gedachten laten gaan mag hoor, we hebben allemaal weleens een bad day of week:)
    Hier zijn ook veel kinderen ziek in mijn groep, dus het hangt ergens in de lucht.
    Leuk dat je zo verwend bent, heerlijk toch een pakketje, daar vrolijk je
    helemaal van op!!!

    Ondanks alles wens ik je ene fijne week,

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat naar allemaal zo ziekjes,je hebt wel hele leuke post gekregen,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier heeft de griep ook al toegeslagen, was vorige week behoorlijk van de leg...mijn zoontje is al een week of drie behoorlijk verkouden en vooral 's nachts benauwd, slapen schiet er dan wel eens even bij in :(. Hoop dat het weer en jullie snel weer opknappen!

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wanneer je ziek bent en het weer te wensen over laat, is zelfs Zuid-Frankrijk niet het meest ideale plekje. Gelukkig kreeg je post op het juiste moment en heb je vriendinnen om je heen die even een paar taken van je over nemen.

    Voor de hele familie: van harte beterschap!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niks geklaag. We zijn allemaal mensen met de nodige ups en downs, en daar mag gerust ook over gekletst worden. Alleen al omdat het soms zo lekker oplucht :-)
    Beterschap voor jullie allen.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat vervelend dat jullie in de lappenmand zitten! Daar mag je best wel over bloggen hoor. Dat hoort er ook bij. Zo te horen wordt er wel goed voor jullie gezorgd. En helemaal leuk om nu post uit Nederland te ontvangen.
    Ik wens jullie beterschap! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoop dat je inmiddels weer wat bent opgeknapt! Fijn om dan post te ontvangen van lieve mensen die aan je denken.

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, ik kan me voorstellen dat het op zo'n momenten wat minder leuk is om zo ver van familie te zijn. Gelukkig is er post en het www. :-) Snelle beterschap gewenst hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Arme jij. Dan zit je echt ver weg van je familie. Ik hoop dat je inmiddels weer in de stijgende lijn zit. Dit voelde trouwens niet aan als een klaagblog! Het is meer een realiteitsblog :-) En dat is alleen maar eerlijk. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Is iedereen nu weer helemaal opgeknapt?

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je bij me langs kwam en bedankt dat je een reactie hebt achter gelaten :-)

Tot een volgende keer.

Groetjes, Mirjam