Een terugblik op de vakantie #1






Terug van weggeweest blader scrol ik door mijn foto's van onze vakantie :-)
Ik ga binnen kort een vakantieboek maken dus uit de 700 foto's wordt dat kiezen....

Ik mijmer terug bij hoe we het hebben gehad en wat hebben we veel gedaan en gezien!
(Wat lijkt dat lang geleden nu de scholen weer zijn begonnen....)

We zijn o.a. in Pamplona (Spanje) geweest.
De stad is vooral bekend door de jaarlijkse stierenrennen San Ferminfeesten, 
dan is het daar super druk, wij waren er in augustus en het leek wel uitgestorven..
behalve dat je heel veel toeristische winkeltjes ziet  mbt dit feest 
en bordjes op de muur, welke weg er wordt afgelegd met de stieren







Verder is de stad de doorgaans route van Santiago de Compostella 

Dus ook daarvan zie je bewegwijzering  in de stad


















Een vriendin van ons heeft in mei deze route gelopen en is in Pamplona gestart,
 ze heeft 700 km gelopen in iets meer dan een maand, waarvan maar 1 dag met de bus...
Echt petje af voor de mensen die dat doen...

Ook nu liepen er mensen met bepakking 
Onderweg slapen ze in een soort jeugdherberg 
en zie je regelmatig van deze winkeltjes 


We hebben die dag een piep klein stukje van de route gelopen












Verder is het een mooie stad

En Spanje

is echt heel anders dan Frankrijk...
Wie weet gaan we nog eens.


Mirjam










4 opmerkingen:

  1. Wij vonden het net als jullie ook erg leuk om in Spanje te zijn. Toch vind ik in de steden ook wel een sfeer terug, die ook in Franse steden te zien is. Misschien kan ik dat nog verduidelijken met posten die nog komen gaan over onze rondreis door Spanje. In Pamplona was het dan wel erg rustig, maar ik denk dat iedereen toen in Barcelona zat hihi...daar was het op sommige plekken echt heel erg druk.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's. Spanje is toch ook erg mooi. Voor jou niet zo ver weg. Dat is wel fijn. Maar dat van die stieren daar snap ik niets van. Zo zielig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk wat een mooie foto's ....!!...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Mirjam, welkom terug na de vakantie!
    Ik proef een beetje uit je woorden dat je Frankrijk mooier vind.
    Maar als ik je foto's zie met de kleurrijke straten en leuke winkeltjes, dan vind ik dat toch wel mooi!
    En de steden die je noemt spreken ook nog wel tot de verbeelding, alhoewel dat stierenvechten voor mij wel voorbij zou mogen zijn, want dat vind ik maar niets.
    Veel succes om weer in het dagelijkse leven te komen.!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen

Erg leuk dat je bij me langs kwam en bedankt dat je een reactie hebt achter gelaten :-)

Tot een volgende keer.

Groetjes, Mirjam